Mikä Kolla on?

VARAINHANKINTA

Kolla on verkkovarainhankinnan työkalu, joka sai alkunsa Diili-kisailuohjelmasta vuonna 2021. Kollaa voivat hyödyntää urheilujoukkueet, luokkatoimikunnat, seurat ja yhdistykset.

Kolla haluaa olla reilu ja läpinäkyvä verkkovarainhankinnan toimija varainhankinnan kentällä, joka mielletään aikaa vieväksi ja monimutkaiseksi toiminnaksi.

“Me uskomme unelmien voimaan. Haluamme, että jokaisella lapsella ja nuorella on mahdollisuus olla mukana rakentamassa yhteistä hyvää, yhteisvoimin.”

  – Jaajo Linnonmaa, Noora Fagerström ja Toni Lähde

 

Kollan tukijoiksi lähti mukaan tunnettuja liike-elämän vaikuttajia ja sijoittajia.

 

Miten Kolla toimii?

Kollan avulla kampanjoiden luominen on helppoa ja ilmaista. Kaikki turhat välikädet on poistettu! Kampanjoita voivat luoda luokat, joukkueet ja muut yleishyödylliset järjestöt. Varainhankinnassa kaupanteko käy kätevästi verkossa, ja tuotteet toimitetaan kampanjan tukijoille postitse.

Varainhankintaa tekevän toimijan yhteyshenkilö vastaanottaa Kollalta kampanjakoodin. Kolla.fi -sivuilla kampanjakoodilla pääsee kirjautumaan Kollan verkkokauppaan. Kampanja-aika Kollalla on 2-4 viikkoa.

Varainhankkijat tekevät omaa varainhankintaansa lähettämällä kampanjakoodiaan lähipiirilleen ja ohjaavat heidät siten Kollan verkkokauppaan. Verkkokaupan tarjoama valikoima on todella monipuolinen. Verkkokauppaostoksia tekemällä tukija kerryttää tukemansa kampanjan keräyspottia.

 

Kampanjan markkinointi

Kampanjat eivät menesty ilman kampanjakoodin aktiivista jakamista. Verottajan ohjeiden mukaisesti kampanjointi tulee toteuttaa talkootyönä. Talkootyö tulee ohjautua joukkueen toimesta ja sen tulee kohdistua yksinomaan joukkueen jäseniin, perheisiin, sukulaisiin sekä naapureihin että tuttaviin. Tuotteita ei markkinoida ja mainosteta muuten.

Kollan kampanjakoodia voi jakaa:

  • Whatsapissa
  • Tekstiviestein
  • Sähköpostitse
  • Facebookin Messengerissä
  • Omille kontakteille suoralla viestillä erilaisissa sosiaalisen median kanavissa

 

Varainhankinnan yhteyshenkilö

Kollan toimintamalli säästää yhteyshenkilön kodin ja varastojen nurkkia, kun tuotteita ei tarvitse tilata ennakkoon. Yritykset toimittavat verkkokaupassa tehdyt tilaukset suoraan tilaajille kampanja-ajan päätyttyä. Yhteyshenkilö saa kampanja.ajan päätyttyä tilityksen lisäksi raportin myydyistä tuotteista ja tukijoiden määrästä. 

Kampanjasta kertyneet varat ohjataan kampanjan päätyttyä yhteyshenkilön ilmoittamalle tilille. Jokaisen myydyn tuotteen ja palvelun hinnasta tilitetään keräykseen vähintään 25%.

 

Miten alkuun kampanjan kanssa?

Varainhankinta ei ole koskaan ollut näin helppoa ja vaivatonta! Verkkosivuillamme on kattava Varainhankinnan ABC. Käy tutustumassa verkkosivuillamme Kollaan ja luo oma kampanja varainhankintanne tueksi.